20 vragen aan Romilda Bruggeling
Eigenaresse van Muk Experience Centre Alkmaar
Gepubliceerd: 20 augustus 2021
Elke week stellen wij 20 vragen aan een ondernemer in Alkmaar. Deze week is het de beurt aan Romilda Bruggeling, eigenaresse van Muk Experience Centre aan de Huigbrouwerstraat 16 te Alkmaar.
1. Vertel eens iets over jezelf?
Mijn naam is Romilda Bruggeling, ik ben 36 jaar oud en woon met mijn man en hondje in Obdam. Ik ben dol op alles wat met uiterlijke verzorging te maken heeft. Kleding, makeup, kapsels, noem het maar op, ik vind het altijd super leuk om mensen de beste versie van zichzelf te laten zien. Verder ben ik verzot op autosport. Wanneer het dan ook weer mag ben ik vaak op circuit Zandvoort te vinden voor diverse races.
2. Vertel eens iets over het bedrijf?
Het Muk Experience Centre is een trainingcentrum voor kappers die met Muk werken of met Muk willen werken. Mijn collega’s en ik zorgen ervoor dat de kapper die gaat werken met Muk ook helemaal ‘Muk minded’ gaat denken. Kleurtrainingen, kniptrainingen, alles over de prachtige producten en bijvoorbeeld een social media training kunnen wij verzorgen. Daarnaast zijn wij ook een kapsalon. Het leuke daaraan is de afwisseling. Wij worden enorm bijgeschoold door Australië (waar Muk vandaan komt) door middel van education films op een online platform. Zo krijgt dus zowel de kapper als de consument altijd de meeste nieuwe techniek te zien als wij aan het werk zijn.
‘Here we Muk ‘ past daarom ook perfect bij ons omdat wij van Muk een werkwoord maken. Overigens bieden wij ook de ruimte aan zzpers die een stoel willen huren in onze prachtige salon.
3. Hoe lang bestaat het bedrijf?
Het Experience Centre bestaat sinds maart dit jaar.
4. Waarom ben jij de kapsalon in Alkmaar begonnen?
Het is de thuisbasis van Muk Nederland en Alkmaar is toch een geweldige stad om te vestigen?
5. Wat trekt jou aan in Alkmaar?
Het levendige centrum, de toeristen die je hoort op de kaasmarkt, het Waagplein en al die mooie kleine straatjes.
6. Speelt jouw privéleven zich ook af in Alkmaar?
Regelmatig ben ik in Alkmaar te vinden voor een middagje terras of een heerlijk diner.
7. Waarom ben je dit bedrijf gestart?
Omdat ik vind dat elke klant recht heeft op mooi haar. Voor elke klant nemen wij de tijd, maken wij een persoonlijk plan en geven wij een eerlijk advies.
Ook voor de kapper die bij ons trainingen komt volgen willen wij het allerbeste en doordat ik veel ervaring in de sales heb zag ik dat het daar helaas nog weleens aan schortte bij veel kapsalons. Jezelf blijven ontwikkelen is zo belangrijk in dit vak.
8. Vertel eens iets over het Australische merk Muk Haircare?
Muk is anders, Muk is stoer, Muk is sexy en Muk kleurt niet graag binnen de lijntjes.
Het Australische Muk Haircare is een eigenwijs haarcosmeticamerk met professionele salonproducten. In twaalf jaar tijd zijn wij gegroeid tot een prijswinnend en iconisch merk met een revolutionaire kleurlijn, 40 haarproducten en 6 stylingstools. De producten uit onze compacte lijn zijn betrouwbaar en doen écht wat ze zeggen. Ze zijn er voor iedereen en voorzien in de behoefte van ieder haar.
9. Wat maakt dit product extra bijzonder?
Omdat we geven om onze wereld, worden de producten nooit op dieren getest en bestaan ze zoveel mogelijk uit natuurlijke ingrediënten. Onze Hybrid Cream Colour is zelfs volledig vegan. Tezamen met opvallende verpakkingen en speelse namen onderscheiden wij ons zo van de traditionele merken.
10. Kun je iets meer vertellen over de trainingen die je kappers geeft?
De kapper het beste uitzichzelf laten halen is ons doel. De trainingen die wij geven zijn actueel en geven je handvatten om je werk als kapper zo goed mogelijk te doen door middel van de nieuwste technieken.
11. Kun je iets vertellen over hoe jouw inkoop verloopt?
Omdat de thuisbasis, Muk Nederland, in Alkmaar gevestigd is, gaat onze inkoop vrij makkelijk. Op de fiets kunnen wij zo even op en neer fietsen als we iets missen. De inkoop vanuit Australie is een ander verhaal, daar moeten we drie maanden op wachten dus dat is vaak een hele uitdaging,
12. Heb je een relevante opleiding genoten?
Ik heb de kappersopleiding gedaan. Wegens kapperseczeem moest ik daarna direct stoppen. Het werk in de sales en het managen van de kapsalon maken alles goed!
13. Wie zijn jouw klanten?
Mensen die houden van mooi haar, die zichzelf een moment van rust gunnen in een prachtige salon. Mensen die het leuk vinden dat wij met ze’n allen het kapsel bespreken om zo tot het mooiste resultaat te komen
14. Heb je een webshop?
15. Waarin onderscheid jij je van je collega’s?
Doordat iedere kapster bij ons in de salon een eigen specialisme heeft krijgt de klant altijd de beste service. Daarbij is persoonlijke aandacht en een behandeling plan om mooi haar te houden belangrijk.
16. Wat is jouw specialisme?
De nieuwste kleurtechnieken.
17. Ben je aangesloten bij een ondernemersverenging?
Nee, nog niet.
18. Toen kwam corona…. Heeft dit invloed gehad op de keuze om je bedrijf te starten?
Ons plan lag al klaar voor Corona, het heeft ons niet tegen gehouden, maar we beseften heel goed dat het geen ‘makkelijke’ tijd zou worden. Misschien is dat juist de uitdaging waar wij met ze’n allen voor moeten gaan.
19. Hoe zie je de toekomst van je onderneming?
Rozenkleurig, we kunnen alleen maar groter groeien en nog meer mensen met een goed gevoel de deur uit laten gaan. Daarij zal er altijd vraag zijn naar goede educatie dus ook voor de kappers die zichzelf willen blijven ontwikkelen gaan wij ons best blijven doen.
20. Waar ga jij het liefst iets drinken of eten, nu de horeca weer open is?
De koning en Mr. Gold zijn favoriet voor mij en mijn collega’s om onze vrijdagmiddagborrel te houden en daarna tóch nog even een (klein) hapje te eten. Maar wij houden erg van ontdekken en nieuwe dingen proberen dus er zal nog heel wat horeca ontdekt worden door het Muk team.
Toevoeging:
Kom eens langs in onze winkel voor een vrijblijvend advies en uitleg over onze heerlijke producten. Blijf je liever thuis? Kijk dan eens op: www.mukhair.eu.
Wil je als ondernemer ook meedoen aan de rubriek ’20 Vragen aan…’? Stuur dan een mailtje naar [email protected].
Klik op één van de afbeeldingen voor een vergroting.